Benyák Zoltán és Bíró Szabolcs pokoli (jó) túrája

Egy könyvturné naplója

1. rész: Fejest ugrottunk a bétízbe!

2017. március 07. - Bíró Szabolcs – székirodalom

Benyák Zoltán írása az első hosszú hétvégéről...

Végre nekivágtunk! Kilométerek és könyvek. Mindkettő tele azzal az elszántsággal, hogy minél több emberhez jussunk el. Az első állomás Győr. Merész kezdet. A Kisfaludy Károly Könyvtár a sétáló utca végénél van, azon a borzalmasan hangulatos helyen, amit párszor már megtapasztaltam, és mindig ámulatba ejtett. Egyszerűen jó ott sétálni, de hogy mindjárt egy ilyen elit helyen kezdjünk, az olyan érzés volt számomra, mint egy kéz a torkon. A könyvtárbelső gyönyörű, és lift is volt, így nem kellett Szabit lépcsőkön tuszkolni a második emeletre. Csak a liftig, erre valahogy nem gondoltak az építésnél... Kellemes! :)

A helyi szervezők profik voltak, jó sok széket készítettek be a közönségnek, és előzetes félelmem dacára szerencsére tisztességgel jöttek is érdeklődők: bő félház előtt, negyedszáz embernek mesélhettünk korokról, világokról, hangulatokról – az elmúlt tíz évről.

18.jpg

Jó beszélgetés volt. Szó esett Szabi kedvenc korszakáról, az Anjou-éráról, és hogy milyen lehetett az élet a korabeli Magyarországon. Aztán jöttem én A nagy illúzióval és a túlvilági kalandozásokkal. Jól beszélhettünk, mert a végén fogyott könyv és tinta is. Nagyszerű hely a győri könyvtár, remélem, még többször is visszamehetünk ide.

07.jpg

A második helyszín a felvidéki Somorja volt, ami szerintem nehezebb falatnak ígérkezett. Az induláskor Póda Erzsébet, a moderátorunk megkérdezte, hogy jól vagyok-e, látva a koponyámról lógó falfehér ábrázatot. Mondtam, hogy frankón, csak Szabolcs keményen horkolt az éjjel, amiről először azt hittem, démonok támadják a házat. :D
A bevedelt két üveg pezsgőről nem szóltam...

17015720_1935809449768746_3068298794390075277_o.jpg

A somorjai Mozi klub engem inkább kocsmára emlékeztetett, a hangulatosabb fajtából. A sarokban kis pódium, reflektorok a plafonon. Olyan hely, amiről inkább azt gondolnám, hogy blues-zenekaroknak való, nem íróbarátoknak, szófacsaró mesemondóknak. Ennek ellenére nagyon jó kis közönségünk lett.

17039108_1935803883102636_802794080338938432_o.jpg

Másnaposságomnak köszönhetően kevésbé voltam görcsös, és a beszéd is jobban ment. Sztorizgattunk keményen, őszintén, néha zamatosan összeröhögve. Szabolcs az Anjou-kori Trónok harcáról, én pedig kifacsart világaimról, Az idő bolondjairól és A nagy illúzióról. A show végére egész kis sorban állás keletkezett dedikáláshoz, hogy boldogan térjünk haza az első nekirugaszkodás után, bevenni egy újabb fejfájáscsillapítót.

A "B10" első hétvégéjéről szóló vlog-epizódot alább nézhetitek meg:

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvturne.blog.hu/api/trackback/id/tr7112319745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása